بخش نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران -  بیمارستان شهید هاشمی نژاد

آدرس: تهران، خیابان ولی عصر (عج)، بالاتر از میدان ونک، کوچه شهید والی نژاد

 

رئیس بخش: دکتر شهرزاد عصاره

مسئول فلوشیپ: دکتر شهرزاد عصاره

اعضای هیات علمی بخش (بترتیب الفبا): دکتر فرشته سدادی، دکتر هوشنگ سندگل، دکتر بهاره مرغوب، دکتر طاهره ملکوتیان، دکتر ندا نجفی

 

معرفی بخش:

این بیمارستان تک تخصصی و متمرکز بر بخشهای نفرولوژی و اورولوژی است. از همکاران سایر رشته ها به در هنگام نیاز به صورت مشاور کمک گرفته میشود. بیمارستان ۵۰ تخت نفرولوژی در دو بخش دکتر رسولی (مردان) و شفا (زنان)، ۱۵ تخت پیوند کلیه، ۳۹ تخت و دستگاه دیالیز (۳۳ تخت در بخش دیالیز، ۴ تخت در بخش دکتر رسولی، یک تخت در بخش پیوند و یک تخت در ICU) و ۶ تخت اورژانس دارد. در بخش دیالیز ۲۰۰ بیمار دیالیزی مزمن در ۳ شیفت و بیماران اورژانس در شیفت چهارم دیالیز میشوند.
بخش دکتر رسولی دارای یک اطاق Procedure مجهز به میکروسکوپ و دستگاه سونوگرافی است و بیوپسی کلیه تحت گاید سونوگرافی با بررسی اولیه از لحاظ کافی بودن نمونه با میکروسکوپ، بیوپسی مغز استخوان و سایر پروسیجرهای ضروری دو بخش زنان و مردان در این اطاق انجام میگردد.
درمانگاه نفرولوژی هر روز در شیفتهای صبح و عصر فعال است که در شیفت صبح آموزشی و در شیفت عصر به صورت کلینیک ویژه است.
در هفته ۳ بار در روزهای زوج گزارش صبحگاهی نفرولوژی از ۸ تا ۹ صبح برگزار میگردد. در روزهای یکشنبه در این ساعات کنفرانس و ژورنال کلاب رزیدنتهای نفرولوژی و در روزهای سه شنبه گراند راند کلینیکوپاتولوژیک (با معرفی و مرور لامهای پاتولوژی بیماران بیوپسی شده در یک ماه اخیر)، CPC (توسط دستیاران تخصصی یا فوق تخصصی)، معرفی بیماران جالب، یا ژورنال کلاب برگزار می گردد.
گراند راند در روزهای چهارشنبه از ۱۲ تا ۱ بعد از ظهر و کلاسهای آموزشی برای دستیاران تخصصی ۲ روز در هفته توسط اساتید در همین ساعت تشکیل می گردد.
ژورنال کلاب دستیاران فوق تخصصی و نیز مرور منابع امتحانی (Text Review) به صورت جداگانه در ساعات ظهر توسط اساتید مختلف به صورت مجزا در کلاس آموزش یا اطاق پزشکان برگزار میگردد.
بیمارستان مجهز به سرویس جراحی عروق جهت تعبیه کاتتر ورید مرکزی موقت و دائم، فیستول شریانی- وریدی و کاتتر صفاقی مزمن است‌.
همچنین اورولوژی بزرگسالان، اطفال، اندولورولوژی، سنگ شکن، و انواع جراحی های اورولوژی به صورت فعال انجام میگردد.
بخش پاتولوژی بیمارستان میز علاوه بر گزارش پاتولوژی کلیه با میکروسکوپ نوری و ایمونوفلورسانس و آموزش به دستیاران پاتولوژی و دستیاران فوق تخصصی نفرولوژی، در خواندن لامهای اختصاصی اورولوژی و مغز استخوان و گوارش و زنان نیز بسیار فعال است. همچنین آزمایشات تخصصی و فوق تخصصی نفرولوژی، اورولوژی و پیوند کلیه و سایر رشته ها توسط آزمایشگاه بیمارستان انجام میگردد.
بخش رادیولوژی از نظر عملی و آموزشی بیمارستان بسیار فعال است و علاوه بر انجام گرافیهای ساده و با کنتراست، سی تی اسکن، MRI و سونوگرافی، انواع پروسیجرها تحت گاید سونوگرافی و سی تی اسکن در آن انجام میگردد.

 

برنامه های آموزشی و کوریکولوم بخش:

برنامه آموزشی فراگیران نفرولوژی

طرح درس و برنامه آموزشی دوره فوق تخصصی نفرولوژی

استانداردهای درمانی در همودیالیز در ایران

 

وبینار CNI Inhibitors in Kidney Transplant، بیمارستان هاشمی نژاد

 

 

آرشیو عکس:

سر در بيمارستان

سالن همايش بيمارستان

داخل سالن همايش

سالن آموزش

كتابخانه

كتابخانه سايت دسترسي به اطلاعات پزشكي

بخش دياليز

استيشن بخش دياليز

بخش دكتر رسولي ورودي

بخش دكتر رسولي اطاق

بخش شفا

بخش شفا اطاق

بخش پيوند

بخش اميد

بخش سروش

بخش سروش

پاويون آقايان

پاويون آقايان

پاويون خانمها

ناهار خوري