بخش نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران - بیمارستان دکتر شریعتی

آدرس: تهران، بزرگراه جلال آل احمد، نرسیده به خیابان کارگر، جنب دانشکده اقتصاد

 

رئیس بخش: دکتر منیرالسادات حاکمی

مسئول فلوشیپ: ----

اعضای هیات علمی بخش (بترتیب الفبا): دکتر منوچهر امینی، دکتر فرناز توکلی، دکتر طیبه سلیمانیان، دکتر عصمت عبدالله پور، دکتر سید فاطمه یعقوبی

 

معرفی بخش:

بخش نفرولوژی بیمارستان شریعتی از سال 1355 شروع بکار نموده است و از آن زمان تاکنون دستیاران داخلی  و فلوهای متعددی در این بخش آموزش دیده اند که در حال حاضر در اقصا نقاط کشور مشغول خدمت رسانی به بیماران می باشند. در بخش نفرولوژی بیماران مبتلا به آسیب حاد و مزمن کلیه و بیماران نیازمند به همودیالیز بستری می شوند و همچنین بیماران مبتلا به سندروم نفروتیک جهت انجام بیوپسی کلیه و شروع درمان های دارویی تحت بررسی قرار می گیرند. بیماران مبتلا به درگیری ارگانهای مختلف و درگیری کلیه در زمینه بیماریهای سیستمیک نیز در بخش نفرولوژی تحت بررسی قرار خواهند گرفت.

 بیماران همودیالیز مزمن دچار عوارض کاتتر و بیماران پیوند کلیه مبتلا به عوارض پس از پیوند  نیز در بخش نفرولوژی بستری خواهند شد.

با توجه به اینکه بخش نفرولوژی بیمارستان شریعتی از مراکز ریفرال کشور می باشد تعداد زیادی از بیماران از شهرهای مختلف از طریق اورژانس به این بخش معرفی میگردند. 

 

برنامه های آموزشی و کوریکولوم بخش:

1- آموزش بر بالین بیماران بستری  و ویزیت بیماران سرپایی در درمانگاه (برای کلیه فراگیران اعم از دستیار فوق تخصصی و تخصصی، کارورز و کارآموز)

2- کنفرانس هفتگی روزهای شنبه (ارائه توسط اساتید و فلوهای نفرولوژی)

3- ژورنال کلاب هفتگی روزهای دوشنبه (ارائه توسط دستیار داخلی)

4- گراند راند هفتگی روزهای چهارشنبه (با حضور کلیه اساتید)

5- کنفرانس مشترک با گروه اورولوژی – پیوند کلیه

6- انجام بیوپسی کلیه در بخش و دی کلینیک بیمارستان 

 

اسلایدهای آموزشی:

ایمونولوژی پیوند

دیورتیکها

فشارخون مقاوم

 

آرشیو عکس: